28 September 2010

Bila kerja di bulan syawal...

salam.. sudah lama tak update blog ni. sabtu lepas saya dan rakan2 sekerja yang baru kerja ni ditugaskan memasak untuk open house jabatan peguam negara. division kami ditugaskan untuk menyediakan booth makanan yong tou fu. semua bahan sudah disediakan. cuma perlu gunting2, masak bebola2 dan tuang kuah dalam bekas plastik2 kecik2 untuk diberikan kepada semua tetamu. 

Seronok juga ramai2 bergotong-royong menyediakan juadah tersebut. kemudian dapat pula menikmati hidangan division2 lain. yang paling best satay dan kambing bakar. tapi memandangkan saya tak makan daging, saya tak tahu sedap ke tak. kawan-kawan bagi komen sedap. kawan saya siap bertambah 4 kali. barangkali sedap kerana 2 ekor kambing dibakar pagi itu. satay juga sedap. saya makan dengan banyaknya. huhu...

saya juga bergilir-gilir menjaga booth. bagi anak-anak kakitangan yang masih kecil tu, kami akan tolong mencedukkan makanan itu kepada mereka. alhamdulillah pada pukul 2 petang, segalanya selesai.. 

pada malam hari sabtu, saya bergegas pulang ke gombak. ada open house di rumah jiran tetangga. makanan di situ juga sedap. keesokan harinya, saya ke puchong pula open house di rumah kawan seuniversiti. malam itu, bermulalah perut meragam.. saya sangkakan saya seorang sahaja. rupanya teman2 di ofis keesokkan harinya turut mengalami masalah yang sama. bergilir-gilir kami ke toilet. pagi hari selasa ini semuanya kembali normal. tetapi ada makan-makan pula di division tempat saya berkerja. alhamdulillah makan free. paling sedap karipap. saya memang pengemar karipap sedap. huhu..



itulah yang terjadi bila bekerja di bulan syawal. sentiasa murah rezeki kerana ada sahaja open house di sana sini. alhamdulillah.. 


No comments:

Post a Comment